چگونه یک پولی تایم مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه یک پولی تایم مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب پولی تایم (timing pulley) مناسب، بهتر است به موارد زیر توجه کنیم:

انتخاب پولی تایم مناسب برای بال اسکرو با توجه به مشخصات فنی موتور و فضای محدود موجود انجام می‌گیرد. بعضی از افراد برای انتخاب پولی تایم مناسب خود تردید دارند چرا که اطلاعات زیادی در مورد این محصول و آگاهی از کارایی آن ندارند.

عوامل زیست محیطی

انتخاب قرقره تسمه تایم مناسب برای برنامه شما با عوامل محیطی آغاز می‌شود. آیا محیط کاری شما الزامات ایمنی خاصی دارد؟ آیا سیستم برای کاربردهای الکترونیکی باید ضد الکتریسیته ساکن باشد؟

تمام شرایط محیطی را که ممکن است بر قرقره تسمه تایم انتخابی تأثیر بگذارد در نظر بگیرید. این شرایط مرسوم که اغلب بر انتخاب قرقره تأثیر می‌گذارد عبارتند از:

  • دما – گرمای شدید یا سرمای شدید
  • ذرات یا گرد و غبار (فرصتی برای افزایش کشش و سایش بیش از حد)
  • قرار گرفتن در معرض گریس یا روغن

وجود گاز ازن

توجه به نگرانی‌های محیطی به شما امکان می‌دهد مواد مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قرقره تسمه تایم شما در حضور گاز ازن کار می‌کند، یک تسمه یورتان یا لاستیکی با یک ماده شیمیایی ازن انتخاب کنید. تسمه یورتان نیز اغلب در محیط هایی با قرار گرفتن در معرض گریس یا روغن اضافی مورد نیاز است.

ملاحظات اندازه

چندین متغیر اندازه باید قبل از انتخاب قرقره تسمه تایم مناسب برای کاربرد شما در نظر گرفته شود، از جمله عرض، گام، تعداد دندانه‌ها، علائم زمان‌بندی و سوراخ‌های روشن‌کننده. برای کمک در انتخاب بهترین قرقره، در تماس با کارشناسانی که آماده‌اند شما را برای انتخاب ایده آل راهنمایی کنند، تردید نکنید.

ملاحظات مادی

همانطور که گفته شد، شرایط محیطی خاص در انتخاب مواد پولی تایم نقش دارد که رایج‌ترین آنها آلومینیوم، فولاد و پلاستیک است. هر ماده به بهترین وجه با شرایط محیطی مختلف و نیازهای سیستم سازگار است.

آلومینیوم

این یکی از پرکاربردترین مواد در ساخت قرقره است. آلومینیوم سبک و بادوام است و برای سیستم‌های محرک اسب بخار بالا عالی است. استحکام کششی و دوام آلومینیوم اجازه می‌دهد تا ظرفیت بارگذاری بالایی داشته باشد در حالی که از تغییر شکل در حین استفاده جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آلومینیوم اغلب در دماهای شدید، به ویژه گرمای شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولاد

به طور گسترده در دسترس است، فولاد نیز معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولاد که به دلیل پایداری در محیط های سخت شناخته شده است، در طول زمان جامد باقی می‌ماند. مانند آلومینیوم، استحکام کششی بالای فولاد امکان بارگذاری سنگین را فراهم می‌کند. در نهایت، فولاد در محیط‌های حساس به دما، از جمله گرما یا سرمای شدید، پایدار می‌ماند.

پلاستیک‌ها

این ماده اغلب به دلیل ماهیت سبک وزن و مقرون به صرفه بودن ترجیح داده می‌شود. قرقره‌های تسمه تایم پلاستیکی تحت اکسیداسیون قرار نمی‌گیرند، بنابراین از الزامات روکش منظم اجتناب می‌کنند.

اسکرول به بالا