تعميرات و نگهداري لازم ريل و واگن (linear guide)

لینیرگاید TB RAIL

يشتر ريل و واگن­‌ها با يك مكانيزم روغن كاري درون بلوك مجهز شده‌­اند،كه يكي از مزيت­‌هاي مهم آن به حساب مي­‌آيد، زيرا تعميرات و نگهداري لازم را كم مي­‌كند. فقط لازم است در مواقع لزوم، مخزن روغن كاري را پر كنيم تا واگن طول عمر بيشتري به دست آورد.

در روغن‌کاری به دو صورت اتومات و یا دستی قابل انجام است و حتما باید دوره­‌های شارژ روغن­‌کاری آن به دقت تنظیم شود و از سهل­ انگاری در مراقبت­‌های دوره­‌ایی به شدت پرهیز کرد. برای استفاده طولانی مدت حتما محیط نصب و محل کار را از غبار و روغن و ضایعات ریز ناخواسته دور نگهدارید.

راهنمای استفاده از لینیر گایدها

  • از برخورد یا سقوط اشیاء بر روی واگن‌­ها که عملکرد مسیرهای راهنما را مختل می­‌کند، جلوگیری نمایید.
  • لینیر گاید­ها باید با گریس یا روغن بر پایه لیتیوم، بعد از مونتاژ در سیستم حرکتی ماشین روانکاری شوند.
  • از جداکردن قطعات خودداری نموده، این عمل باعث ورود اجسام خارجی به داخل مسیرهای مشخص شده می­‌شود که در نهایت منجر به آسیب رساندن به آن‌ها می‌­شود.
  • واگن­‌های لینیر گایدها، از قطعات مختلف پلاستیکی تشکیل شده که در مواقع تمیز کردن برای جلوگیری از آسیب­‌های احتمالی بهتر است در معرض مواد آلاینده قرار نگیرند.

روانکاری ریل و واگن خطی

روانکاری برای روان کردن حرکت گایدها یا ریل و واگن‌­ها و حرکت دادن قطعات بال اسکرو اعمال می‌­شود. یک لایه گریس روی سطح فلز را تشکیل می­‌دهد تا باعث کاهش سایش و اصطکاک شود، که در نتیجه موجب عمر طولانی‌­تر و جلوگیری از زنگ زدگی می‌­گردد. اسلایدهای خطی (ریل) نیاز به نگهداری منظم و روغن­‌کاری با توجه به شرایط استفاده آن‌ها دارند. بلوک که در امتداد مسیری حرکت می­‌کند که از دستگاه یا کاربرد آن پشتیبانی می­‌کند. ریل­‌های متحرک را در درون بلوک قرار می‌­دهند که در اصطلاح بلوک گاید خطی گفته می‌شود.

عمر مفید لینیر گایدها

توجه به مسیر حرکت و عناصر نورد ضروری می‌­باشد، از آن جهت که اگر در یک مسیر خطی به طور دائم تحت کشش قرار گیرند، سطح مسیر حرکت، واکنش نشان داده و خستگی(فرسودگی) از خود بروز می‌­دهد، که در نهایت سبب پوسته پوسته شدن آن شده که به این حالت پوسته پوسته شدن، خستگی می‌گویند. در نهایت عمر لینیر گایدها در صورت کل مسیر طی شده تا ظهور خستگی در سطح مسیر حرکت یا غلت زدن مشخص می‌شود.

تام باهر یک شرکت فناوری پیشرفته است که می‌­تواند مناسب‌ترین ریل و واگن­‌های با کیفیت ارائه دهد، که قطعا یک خرید مناسب برای مشتریان گرامی خواهد بود.

اسکرول به بالا