کاربرد لینیر گاید در انواع صنایع

کاربرد لینیرگاید

لینیر گاید (سیستم‌ راهنمای خطی) در انواع صنایع و بخش‌های مختلف، به عنوان یک سیستم حمل و نقل موثر و کارآمد استفاده می‌شوند.

صنایعی که می‌توان از این سیستم‌ها استفاده کرد، عبارتند از:

صنایع چوب

در صنایع چوب از برش الوارها و چوب‌ها به‌صورت اتوماتیک تا ساخت دستگاه‌های سی ان سی چوب کاربرد فراوان دارد.

صنایع الکترونیک

برای مونتاژ بردهای الکترونیکی می‌توان از نمونه‌های کوچک و با دقت و ظرافت بالا و همچنین از نمونه‌هایی که سرعت بسیار بالایی دارند، برای اسمبلی بردهای الکترونیک مثل تلویزیون­‌ها یا بردهای تلفن همراه استفاده نمود.

مهندسی پزشکی

بدلیل سرعت مناسب و دقت بالا این سامانه، تمام ابزارآلات کمک ‌پزشکی و آزمایشگاهی به­‌صورت بسیار گسترده‌­ای از این سیستم­‌ها استفاده می‌­کنند. به عنوان مثال، یونیت‌های دندان‌پزشکی که در همه جهات حرکت دارند. حتی دستگاه‌های ام آر آی در نمونه‌هایی از سیستم‌های راهنمای خطی استفاده‌ می­‌شود.

ماشین­‌ها و دستگاه‌­های مخصوص سی ان سی(CNC)

فلزات حتی چوب‌ها، آلومینیوم، مواد پلاستیکی قالب‌ها داخل این دستگاه نیاز به تراش‌های خاص دارند و از این سیستم‌ها برای تأمین حرکت در تمامی جهات استفاده می‌شود.

ماشین­‌های حکاک و یا برش دهنده چوب یا فلز

در این ماشین‌ها با استفاده از این سیستم‌ برای تأمین حرکت در تمام جهات هر نوع برشی رو به‌صورت لیزر یا حکاکی روی سطح ورق‌های چوبی یا فلزی یا پلاستیکی انجام می‌دهد.

دستگاه‌­های مختلف بسته‌­بندی وسایل

در صنایع بسته‌بندی از هر فرآیندی که کالا در آن نیاز به بسته‌­بندی دارد، مانند: صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی صنایع.

صنایع غذایی

از جمله کاربردهای فراوان این سیستم می‌توان در صنعت صنایع غذایی نام برد که در تمام خطوط در هر زمینه تولید مواد غذایی کاربردهای بسیار فراوانی از سیستم استفاده می­‌شود. خط تولید نان، خط تولید مربا، ترشیجات، حتی پر کردن کنسروهای مواد غذایی، تولید بستنی و یا هر نوع مواد غذایی می‌توان از این سیستم‌ها به‌صورت بسیار کاربردی استفاده نمود.

دستگاه‌های سی ان سی CNC برش هوا

به موارد ساده‌ای که در زندگی روزمره شهری از این سیستم‌ها به‌صورت بسیار فراوانی استفاده می‌شود از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا هتل‌ها مثل درب­‌های اتومات ورودی، حتی استفاده در صنایع دکوراسیون داخلی و خارجی و برای استفاده در درب کابینت‌ها از این سیستم استفاده فراوان می‌شود.

صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی، ریل و واگن در فرآیند تولید و توزیع خودروها استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند خودروها را از خط تولید به انبارها یا به شبکه توزیع منتقل کنند.

صنعت ساخت و ساز

در صنعت ساخت و ساز، ریل و واگن به عنوان یک روش حمل و نقل مواد و تجهیزات سنگین استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند در ساخت و نصب سازه‌های بزرگ مانند پل‌ها، تونل‌ها و خطوط لوله‌ها کمک کنند. واگن‌ها می‌توانند مواد ساختمانی، تجهیزات سنگین و دیگر مواد را به صورت موثر و سریع انتقال دهند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت تام باهر و بررسی محصولات مختلف و خرید ریل و واگن، مشخصات فنی، قیمت و امکانات هر محصول را با دقت بررسی کنید و آنها را با نیازهای خود مقایسه کنید. تیم فروش با تخصص خود و مشاوره تخصصی، شما را در انتخاب محصول مناسب و انجام محاسبات مورد نیاز همراهی خواهد کرد.

اسکرول به بالا