نکات فنی هنگام خرید بال اسکرو

نکات فنی هنگام خرید بال اسکرو

اگر به دنبال خرید بال اسکرو (ball screw) مناسب برای نیازهای کاربردی خود هستید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1-  قطر بال اسکرو

یکی از شاخصه­‌های مهم در انتخاب بال اسکرو مناسب قطر آن است. (که از 6 تا 85 میلیمتر متغیر است)
از نکاتی که باید در انتخاب قطر در نظر بگیرید، این است که میزان وزن جسمی که قرار است بال اسکروی شما، آن را حرکت بدهد. هرچه وزن جسم مورد نظر بیشتر شود، قطر بال اسکرو نیز بیشتر خواهد شد.
توجه داشته باشید در صورتی که وزن مجموعه بال اسکرو بالا برود برای کنترل پیچ از یاتاقان بال اسکرو باید استفاده کرد.
یکی از نکات مهم مربوط به انتخاب میزان قطر، توجه به اندازه گام مورد نظر می­‌باشد، یعنی باید قطر پیچی که انتخاب می‌­کنید از گام مورد نظرتان پشتیبانی کند. به عنوان مثال پیچی با گام 16 میلیمتر و قطر 8 میلیمتر وجود ندارد.

2گام بال اسکرو

از دیگر نکات مهم در انتخاب بال اسکرو مناسب، میزان گام بال اسکرو است. در بازار ایران بال اسکرو با گام­‌های 5 تا 10 میلیمتر بیشترین کاربرد را دارند.

فاصله یک نقطه روی رزوه تا نقطه دیگر آن در رزوه‌ بعد، تعیین کننده‌ گام بال اسکرو می­‌باشد که از مشخصه­‌های تعیین کننده میزان دقت کنترل حرکت در دستگاه‌های مختلف است.
توجه داشته باشید که هرچه میزان گام بال اسکرو کمتر باشد، دقت کنترل حرکت مجموعه مورد نظر نیز بیشتر خواهد شد اما این موضوع به این معنا نیست که هر چه گام بال اسکرو کمتر باشد کیفیت عملکرد دستگاه نیز بیشتر می­‌شود، بلکه گام آن کاملا به کاربردی که شما مد نظر دارید بستگی دارد و بر همین اساس انتخاب می‌شود.

3طول بال اسکرو

در مورد طول بال اسکرو این نکته را در نظر بگیرید که چنانچه این طول از حدود 1 متر و 60 سانتی متر بیشتر باشد باید از سیستم مهره گردان نیز استفاده نمایید که در این حالت موتور روی محور متحرک و در کنار بال اسکرو قرار می‌­گیرد. اما در طول­‌های کم‌تر از این مقدار این امکان وجود دارد که مهره بال اسکرو را توسط قطعات از پیش اماده موجود در بازار و یا قطعات ساخت خود به بدنه بال اسکرو محکم کنید و در اخر با چرخاندن پیچ بال اسکرو محور را به عقب و یا جلو حرکت دهید که در چنین حالتی موتور در ابتدای بال اسکرو بر روی محور ثابت قراردارد.

4- توجه به نوع مکانیزم بازگرداننده ساچمه

5-  توجه به برند و مدل مدنظر و استادنداردهای خاص مربوط به آن برند (پیچ و مهره بال اسکرو باید حتماً از یک برند باشند)

6-  توجه به شیار پیچ، نخ پیچ یا (راه پیچ) بال اسکرو که بسته به نوع کاربرد و دقت مورد نیاز حرکتی، انتخاب می‌گردد.

7- توجه به روش تولید بال اسکرو (رولینگ یا سنگ زنی)

8- توجه به جنس و متریال کاربردی در ساخت بال اسکرو

9-  توجه به نوع و مدل مهره بال اسکرو که انواع مختلفی دارند SFU)، SFI، SFC، RSI و…)

10- درنظر قراردادن گارانتی و خدمات پس از فروش

11-  توجه به اصل یا تقلبی بودن بال اسکرو

12-  توجه به هزینه و قیمت بال اسکرو

خرید بال اسکرو

خرید بال اسکرو از تام باهر

قبل از خرید حتما کاتالوگ محصول را مطالعه کنید تا از کارایی آن باخبر شوید و اگر مورد نیاز شما بود آن را خریداری نمایید. شرکت تام باهر تامین کننده و عرضه کننده انواع بال اسکرو می‌­باشد و یکی از بزرگترین واردکنندگان بال اسکرو در ایران به شمار می­‌رود. شما می­‌توانید جهت خرید محصولات خود از جمله بال اسکرو، به سایت شرکت تام باهر مراجعه کنید و همچنین می‌­توانید سفارشات خود را از طریق سایت این مجموعه انجام دهید.

سایت تام باهر با عرضه بهترین محصولات موجود در بازار ایران و همچنین بهترین نیروهای متخصص فعال در این زمینه، مشکلات تهیه و خرید محصولات باکیفیت در زمینه قطعات سی ان سی را حل کرده است.

اسکرول به بالا