کارکرد انرژی گاید (انرژی چین ها)

کارکرد انرژی گاید

انرژی گایدها (انرژی چین) جهت جلوگیری از پیچش و شکستگی کابل­‌های برق استفاده می­‌شود و در رفت و برگشت­‌های مدام دستگاه مقاوم بوده و موثر می‌­باشد.

مقدار خمش در این مدل کابل­‌ها نباید کمتر از میزان مشخص شده باشد. این کابل­‌ها از قطعات پلیمری ساخته شده و دارای خاصیت ضد فرسایشی می­‌باشند.

باید توجه داشته باشیم جابه­‌جایی­‌های مکرر کابل­‌ها به قسمت چپ و راست، خم شدن کابل‌­ها را منجر می­‌شود و به همین علت سیم­‌های داخلی تحت کشش قطع می‌­شوند، برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است کابل­‌ها، حول یک دایره خم و راست شوند.

عملکرد انرژی گایدها

در مورد عملکرد انرژی گایدها باید گفت که امکان حفاظت از کابل‌­ها در برابر خوردگی اشیاء و یا قطعات را دارا می‌­باشد. انرژی گاید­ها­(محافظ کابل) در فضایی که یک اتوماسیون حرکتی با انتقال انرژی و مایعات همراه باشد قابل استفاده می‌­باشد. این انرژی چین­‌ها سعی می‌­کنند تامین انرژی، داده و سیگنال را در حین حرکت ثابت و همچنین عمر کابل، شلنگ­‌های صنعتی را تضمین کنند.

ساختار داخلی انرژی گایدها (energy guide):

به طور کلی انرژی گاید، (زنجیر محافظ کابل) مجموعه‌­ای از اتصالات و پیوندهای زنجیره­ای به هم متصل می‌­باشد که توسط دو براکت ابتدایی و انتهایی در دو طرف آن کشیده شده است. برای حمل نیرو از قسمت ثابت به قسمت متحرک که شامل محورها و موتورها بوده در ماشین­‌ها یا سازه­‌ها استفاده می­‌شود. این نیرو می­‌تواند شامل منابع الکتریکی، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی شود.

اتصالات زنجیره­ای از عناصری تشکیل شده که شامل موارد ذیل می­‌باشد:

  • جدا کننده‌­ها
  • پوشش‌­های محافظ
  • فریم‌­ها
  • نوار کناری متشکل از پیون­ها
  • پین­‌ها

مشخصات فنی قابل توجه در هنگام طراحی انرژی چین

کارکرد انرژی گاید
مشخصات فنی قابل توجه در هنگام طراحی انرژی چین

هر واحد از انرژی گاید (انرژی چین) به طول یک متر محاسبه می‌گردد و دارای دو براکت اتصالی در ابتدا و انتهای آن است.
ارتفاع نصب حداقل ارتفاع از پایین زنجیر کابل تا بالای بخش خمیده است. شعاع خمش، شعاع بخش خمیده است که تا مرکز زنجیر کابل اندازه‌گیری می‌شود. اکثر تولیدکنندگان زنجیر کابل توصیه می‌کنند که شعاع خمش باید حداقل 8-10 برابر قطر ضخیم‌ترین کابل عبوری از حامل یا زنجیر باشد. هر چه شعاع خمش بزرگ‌تر باشد؛ مطلوب‌تر است، زیرا فشار کمتری روی کابل‌ها وارد می‌شود و باعث طولانی‌تر شدن عمر کابل‌ها می‌گردد.

طول زنجیر محافظ کابل باید برابر نصف طول حرکت به اضافه طول کمان نیم دایره خمش باشد. به عنوان مثال برای مسیر حرکت به طول 4 متر، انرژی گایدی به طول حدوداً 2.5 متر کافی است. شعاع خمش انرژی گاید باید به گونه‌ای انتخاب گردد، که سیم‌ها یا کابل‌ها روی همدیگر قرار نگیرند، چون باعث ایجاد نویز عملکردی می‌شود.

خصوصیات فنی انرژی چین(محافظ کابل)

  • انرژی چین در واقع وظیفه محافظت از سیم‌­ها و کابل‌­های حامل جریان برق، موتور، شیر برقی، سیم و کابل­‌های سنسور، شلنگ‌­های باد و روغن از تابلو برق را دارد.
  • انرژی چین قابلیت کار در دماهای خیلی کم و دماهای بالا را دارد.
  • محافظ کابل باعث افزایش عمر کابل­‌ها و شلنگ­‌های عبوری در دستگاه‌­ها می­‌گردد.

شرکت تام باهر با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش و عرضه انرژی چین(Energy Chain) مرغوب و با کیفیت و همچنین قیمت مناسب توانسته‌ایم، نقش مهمی در عرضه کابل چین در بازار را داشته باشیم،شرکت تام باهر قطعه انرژی گاید را با ثبت برند انرژی چین باهر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.جهت خرید انرژی چین می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقالات کاربرد انرژی گاید و نحوه انتخاب انرژی چین را مطالعه کنید.

اسکرول به بالا