پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل آلومینیوم چیست؟

پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از پرکاربردترین دسته مصارف آلومینیوم به شمار می‌­آید. علت این امر را در عواملی مانند: استقامت بالا، چگالی پایین و قیمت متناسب با نیاز افراد می‌توان دانست.

پروفیل از نظر لغوی، به معنای میله استاندارد فلزی با ثابت بودن مقطع در طول مشخصی است، پروفیل آلومینیوم یک پروفیل فلزی از نوع سبک است.

امروزه فلز آلومینیوم کاربرد بسیاری در صنعت داشته و در برخی موارد جایگزین محصولات فلزی نیز شده است. یکی از مهم­ترین موارد مصرف این فلز در پروفیل‌­ها است که به دلیل شکل پذیری بالا، از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. همچنین وزن سبک این محصول سبب استفاده بی­شمار در صنایع هوایی گردیده است.

این فلز بیشتر در قالب انواع پروفیل آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته به خوبی جایگاه خود را در صنایع بیابد و نقش مهمی در رشد صنایع داشته باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم (پروفیل اکسترود) به عنوان یکی از پر کاربرد­‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به شمار می­‌آید.

تفاوت پروفیل­‌های آلومینیوم با پروفیل فولادی

تفاوت مهم پروفیل­‌های آلومینیومی با پروفیل فولادی تبادل دما است، به طوری که پنجره­‌هایی که با استفاده از پروفیل­‌های فولادی ساخته شده‌­اند، سبب هدر رفتن انرژی بیشتری می‌شوند، ولی پنجره­‌های آلومینیومی هدر رفت انرژی کمتری داشته و سبب بهینه سازی مصرف انرژی می­‌شوند. از دیگر خصوصیات پروفیل آلومینیوم که سبب محبوبیت زیاد این محصول شده می­‌توان به ظاهر زیبای آن اشاره کرد.

پروفیل آلومینیوم تام باهر

با وجود تنوع بسیار در پروفیل­‌های مهندسی و کاربردهای متنوع آن­ها، برای یافتن پروفیل مناسب و بهینه مورد نیاز خود می‌­توانید با شرکت تام باهر با شماره تماس‌­های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. پروفیل آلومینیوم شیاردار باهر در ابعاد و سری­‌های مختلف موجود است که هم از نظر کیفیت و قیمت مناسب و مورد توجه مصرف کنندگان است.

اسکرول به بالا