انواع استپ موتور

انواع استپ موتور

موتور استپ‌های کمپانی JMC-BAHER  به طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. استپ موتور هیبرید
  2. سروو موتور استپ هیبرید
  3. سروو موتور استپ مجتمع

انواع استپ موتور (Stepper Motor) از نظر گام (یا اندازه پله)، سرعت و گشتاور، تحت تأثیر جزئیات ساخت و ساز است که ممکن است بر نحوه کنترل و درایور موتور نیز تأثیر بگذارد. در حقیقت، همه موتورهای پله‌ای ساختار داخلی یکسانی ندارند، زیرا پیکربندی‌های روتور و استاتور متفاوتی دارند. بهتر است هنگام خرید با هر کدام از دسته‌ها، ویژگی‌های آن‌ها، و کاربرد استپ موتورها به خوبی آشنایی داشته باشید.

انواع استپ موتور Stepper Motor
انواع موتور استپ‌های کمپانی JMC-BAHER

استپ موتور هیبرید

استپ موتور هیبریدی یک موتور الکتریکی DC بدون جاروبک است که با تبدیل یک سری پالس‌های الکتریکی به حرکت چرخشی در زوایای دقیق به نام پله‌ها حرکت می‌کند. آنها حرکت پیوسته را از یک ولتاژ ورودی پیوسته تولید نخواهند کرد و تا زمانی که “روشن” است در یک موقعیت خاص باقی می‌ماند. موتورهای پله‌ای هیبریدی با استفاده از سیگنال‌های پالس الکتریکی گسسته کنترل می‌شوند. هر پالس محور استپ موتور را با یک زاویه ثابت به نام “گام” می‌چرخاند. موتورهای پله‌ای هیبریدی چندین زاویه یا گام متفاوت برای انتخاب دارند. (0.45 درجه، 0.9 درجه، 1.8 درجه،1.2 درجه).

اگر پالس‌ها در یک توالی مشخص انجام شوند، موتور به طور مداوم می‌چرخد. سرعت را می‌توان با سرعت ارسال پالس‌ها کنترل کرد. این زوایای پله طبیعی اجازه می‌دهد تا یک استپ موتور به طور دقیق و بدون انباشته شدن خطا قرار گیرد. استپ موتور گشتاور خروجی را از تعامل بین میدان مغناطیسی در روتور و استاتور تولید می‌کند. شدت میدان مغناطیسی متناسب با مقدار جریان اعمال شده به سیم پیچ‌ها و همچنین میزان چرخش در سیم پیچ‌ها است.

استپ موتور هیبرید به دو نوع دوفاز و سه فاز تشکیل شده‌اند، که با توجه به مدل‌های متنوع آن درآیتم‌هایی مانند وزن، طول، گشتاور، مقاومت فاز، زاویه پله، شفت و… متفاوت هستند.

از جمله ویژگی‌های استپ موتور هیبرید عبارتند از:

  • نویز پایین
  • عملکرد نرم
  • گشتاور بالا
  • توانایی شتاب بالاتر
  • قابلیت اطمینان بالا وهزینه نگهداری پایین
  • عملیات حلقه باز – برای کنترل موقعیت یا سرعت که نیازی به فیدبک ندارد
  • خطای موقعیتی غیر تجمعی

روش نامگذاری سرووموتور استپ هیبرید

1000 EC 118 18 J 86
6 5 4 3 2 1
  1. فلنج موتور
  2. سروو موتور پله سری JMC
  3. زاویه پله 18:1.8 درجه2  فاز و 12:1.2 درجه3 فاز
  4. طول موتور
  5. فیدبک بسته انکدر
  6. دقت انکدر

شرکت تام باهر تعداد زیادی استپ موتور با کیفیت بالا را در اندازه‌های مختلف برای انتخاب شما ارائه می‌دهد، شما می‌توانید برای آگاهی از لیست قیمت استپ موتور، به سایت شرکت تام باهر و تماس با شماره‌های موجود درسایت و گرفتن اطلاعات استپ موتور به کاتالوگ استپ موتور شرکت تام باهر مراجعه کنید.

پیمایش به بالا