انرژی چین یا محافظ کابل چیست؟

انرژی چین یا محافظ کابل چیست؟

انرژی گاید (energy guide) یا انرژي چين (Energy Chain) قطعه‌­ای پليمری از جنس پلي‌­آميد است که شامل قطعات کوچک به هم­‌پیوسته می‌­باشد. شکل ظاهری انرژی گاید شبیه به زنجیرهای تانک می‌­باشد، که با داشتن خاصیت ضد سایشی، توانایی رفت‌­وآمد به اندازه زیاد در طول محور حرکت، میزان خمش به مقدار معین در صنعت به کار برده می­‌شود.

انرژی چین در انواع دستگاه‌­های سی ان سی(CNC) و همچنین ابزار دقیق خط­‌های تولید کاربرد دارد. در مکان‌هایی که کابل برق باید در حرکت باشد، به عنوان حامل کابل استفاده می‌شود و همچنین برای جلوگیری از قطعی و فرسودگی سیم در حرکت­‌های رفت و برگشتی به کار برده می‌­شود.

انرژي گايدها طوری طراحي شده‌اند كه از سفاله تراش و يا جرقه در دستگاه‌­هاي هوا برش و يا پلاسما جلوگيري می­‌کنند.

وظیفه انرژی چین

وظیفه مهم و اصلی انرژی چین(محافظ کابل) به تاخیر انداختن زمان قطع شدن سیم می­‌باشد و این در صورتی است که اگر كابل به دفعات از يك نقطه به چپ و راست خم شود، بعد از تکرار شدن حركت سيم­‌هاي داخلي تحت كشش قطع مي‌­گردند. سیم را دور یک مدار دایره­ای شکل می­‌پیچند که اگر سیمی را به دور این مدار دایره­ای شکل بالا و پایین کنید، مدت زمان بیشتری طول می‌­کشد تا سیم­‌ها قطع شوند.

از دیگر وظایف آن حفاظت از كابل در برابر برخورد اشياء و يا قطعات با سيم­‌ها و كابل‌­ها است، به طوری که از برخورد کابل و ایجاد جرقه جلوگیری می­‌کنند.

انرژي گايدها طوری طراحي شده‌­اند كه از سفاله تراش و يا جرقه در دستگاه­‌هاي هوا برش و يا پلاسما جلوگيري می­‌کنند، همچنین جنس سبک و نرم آن­‌ها باعث می‌­شود، به کابل­‌ها آسیب نرسیده و موجب قطعی کابل­‌ها نشود.

چند مورد از ویژگی­‌های انرژی چین باهر

طول انرژی چین­‌ها دارای چند محاسبه ساده می­‌باشد و یکی از ویژگی این محافظ این است که کابل‌­ها باید به طور منظم و دقیق در کف این محافظ قرار بگیرند. از ویژگی­‌های بی­‌نظیر انرژی چین باهر می­توان به تنوع آن اشاره کرد که دلیل ایجاد تنوع، تنوع در کاربرد­های آن نیز می‌­باشد. برای انتقال روغن­‌کاری، گاز، اکسیژن، پنوماتیک و بادی نیز از انرژی چین استفاده می‌­شود. سرعت انتقال هر یک از این مواد متفاوت است از این رو شکل انرژی با یکدیگر نیز فرق می­‌کند.

انرژی گاید چیست؟
انرژی چین BAHER چیست

انرژی چین با نام­‌های مختلفی در بازار بین متقاضیان و صنعتگران شناخته شده است از جمله:

  • انرژی گاید (energy guide)
  • انرژی چین (energy chain)
  • محافظ کابل cable carrier))
  • cable chain
  • drag chain
  • cable carrier
  • CAT track

هنگام استفاده از انرژی چین نکات زیر را باید مد نظر داشته باشید.

اولین نکته این می­‌باشد که طول انرژی چین دارای محاسبات ساده­‌ای است. نصف طول حرکت آن شامل دور کامل کابل­‌های دیگر می‌­باشد، این موضوع نشانگر قدرت و توانایی بالای انرژی چین می­‌باشد. نکته دوم عبارت است از کابل­‌هایی که در کف انرژی چین قرار دارند باید به صورت بسیار منظم در کنار یکدیگر قرار گیرند.
نکته بعدی این است که کسی که این وسیله را اختراع کرده، می­توانسته یک مدل از آن را برای تمامی کابل­‌ها مد نظر قرار دهد و آن را تولید کند، ولی به آن­ها تنوع بسیاری داده است.

انرژی گاید(محافظ کابل) باهر

شرکت تام باهر از شرکت­‌های وارد کننده انرژی چین(محافظ کابل) در ایران است که متقاضیان می‌­توانند برای خرید انرژی گاید به سایت شرکت تام باهر مراجعه و با تماس با شماره تلفن­‌های درج شده در سایت، با مهندسین فروشگاه ارتباط داشته باشند و انرژی چین(محافظ کابل) باهر را خریداری نمایند.

اسکرول به بالا