انواع انرژی چین (انرژی گاید)

انواع انرژی گاید­‌ها(energy guide)

انرژی گاید­‌ها(energy guide) در دو مدل باز و بسته به فروش می­‌رسند.

انرژی چین باز

در فضاهای باز و حاوی گرد و غبار، قابل استفاده بوده و همچنین به دلیل سهولت در نگهداری، کاربرد بیشتری نسبت به مدل بسته آن دارد.

انرژی چین بسته

پوشش دهی کامل کابل­‌ها را انجام داده و محافظ مناسبی برای محافظت از کابل­‌ها در برابر آلاینده­‌های زیست محیطی، مواد شیمیایی و آب می‌­باشد، به سبب افزایش طول عمر کابل­‌ها از مدل بسته انرژی چین­‌ها استفاده می‌­شود.

چند نمونه از انرژی گایدهای موجود در فروشگاه تام باهر:

Baher – cable chain10*15 R 18
Baher – cable chain 25*25 R55
Baher – cable chain 20*25 (pvc R55)
Baher – cable chain plastic material 35*75 R75
Baher – cable chain 45*100 R75 blue pin
Baher – cable chain 35*100 R 125
Baher – cable chain 35*75 R 100 blue pin enclosed

انرژی چین فلزی

آیا هنوز مهندسانی وجود دارند که ترجیح می‌­دهند از انرژی چین فلزی به جای پلاستیک استفاده کنند؟

اولین حامل‌­های کابل از فولاد ساخته شده‌­اند، بنابراین، فرض بر این است که هرچه این فناوری قدیمی­‌تر باشد، بهتر است. با این حال، امروزه حامل­‌های کابل پلاستیکی تقریباً به هر چیزی که فولاد می‌­توانست انجام دهد، دست یافته است. آن­‌ها ساخته شده از مخلوط پلیمری با کارایی بالا، با هزینه کمتری، کاهش وزن را ارائه می­‌دهند و در برابر خوردگی مقاوم هستند.

تفاوت انرژی چین فلزی و پلاستیکی

کابل­‌های پلاستیکی در سال­‌های اخیر جایگزین فولاد در انواع ماشین­‌آلات خودکار شده­‌اند. این امر به این دلیل است که حامل­‌های کابل پلاستیک وزن کمتری دارند و بنابراین در تعداد چرخه­‌های بالاتر، سرعت سریع‌­تر و افزایش توان تولید را ممکن می‌­سازد.

مزیت هزینه دلیل دیگری برای استفاده از کابل­‌های پلاستیکی است. کابل­‌های فلزی فولاد هنوز هم در برخی از صنایع، مانند کامیون­‌ها، و همچنین صنایع فلزی کار معدن حاکم است. این بدان معنا نیست که حاملین کابل پلاستیکی را نمی­‌توان در برنامه‌­های کاربردی در این محیط‌­ها استفاده کرد، اما سرعت این صنایع به نسبت پایین است.

انواع انرژی چین
نواع انرژی گاید­‌ها(energy guide)

مزایا یا معایب هر کدام چیست؟

حاملین کابل پلاستیکی به دلیل داشتن  هزینه کم، سبکی و ضد خوردگی نسبتاً از فولاد برتر هستند. زنجیره‌­های فلزی به طور معمول دارای یک پوشش ویژه هستند که باعث می شود آن‌­ها در برابر خوردگی مقاوم باشند؛ از طرف دیگر، می­توان از یک کابل فولاد ضد زنگ برای از بین بردن مشکلات خوردگی استفاده کرد، با این حال، این­‌ها می­‌توانند بسیار گران باشند. در حال حاضر مزیت پایین بودن قیمت حامل پلاستیکی به حامل­‌های کابل فولادی را ارائه می­‌دهد و این مقایسه با زنجیره­‌های فلزی ضدزنگ حتی بیشتر است. حامل­‌های کابل پلاستیکی نیز مدولار هستند و برای جدا کردن آن­‌ها فقط به یک پیچ گوشتی نیاز دارید. از طرف دیگر حامل­‌های کابل فولادی به آچار و کیت ابزار برای مونتاژ نیاز دارند.  این بدان معناست که جدا کردن و جایگزینی آن­ها به راحتی امکان پذیر نیست. در حالی که یک حامل کابل پلاستیکی، اگر آسیب دیده یا خراب شود، می‌­توانید به راحتی یک لینک را جایگزین کنید.

یک مزیت دیگر کابل پلاستیکی این است که می­‌توانند در برنامه‌­های مسافرتی طولانی روی خود بیفتند. در مقابل، یک حامل کابل فولادی به یک سیستم پشتیبانی دقیق برای پشتیبانی از مسافت بالاتر در مسافت­‌های طولانی­‌تر نیاز دارد، زیرا آن­ها نمی‌­توانند خود را بکشند.

انواع انرژی چین
انواع energy guide

سیستم‌­های انرژی چین به عنوان نجات حیات ماشین ­آلات مدرن یاد می­‌شود. این حامل­‌های کابل با دوام در حین حرکت ثابت، از امنیت انرژی و داده­‌ها محافظت می­‌کنند. آن­ها را می‌توان با مواد مختلفی از قبیل فولاد یا پلاستیک تهیه کرد، اما حامل­‌های فلزی ممکن است نیاز به نگهداری منظم داشته باشند که بسته به محل و کاربرد آن می‌­تواند بسیار وقت گیر، پرهزینه و خطرناک باشد. علاوه بر این، نگرانی فزاینده در مورد وزن اجزای دستگاه باعث افزایش استفاده از دستگاه­‌های کابل پلاستیکی با وزن سبک‌­تر شده است. زنجیره‌­های انرژی پلاستیکی خرابی را کاهش داده و عمر کابل­‌ها را افزایش می‌­دهد. انرژی چین­‌ها و سیستم­‌های انرژی چین، بند ناف دستگاه­‌های مدرن هستند. آن­‌ها تأمین انرژی، داده و سیگنال را در حین حرکت ثابت تضمین می­‌کنند.

شرکت تام باهر با عرضه انرژی چین با برند باهر توانسته محصولی با قیمت و کیفیت کاملا عالی را برای متقاضیان خود فراهم نماید. برای خرید انرژی چین(محافظ کابل) به سایت شرکت تام باهر مراجعه و با تماس با شماره تلفن­‌های درج شده در سایت، با مهندسین فروشگاه ارتباط داشته باشند و انرژی چین(محافظ کابل) باهر را خریداری نمایند.

اسکرول به بالا