مزایای اینورتر

مزایای اینورتر

استفاده از اینورتر مزیت‌های زیادی دارد. یکی از قابلیت‌های مهم اینورتر، عملکرد هوشمند آن است. اینورتر میزان باری را که به‌سمت موتور می‌رود، تشخیص می‌دهد و بعد متناسب با همان میزان بار، به موتور فرمان جریان متناسب را صادر می‌کند. از مزایای اینورتر و کاربردهای مهم اینورتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صرفه جویی در انرژی

کاربردهای فن و پمپ به طور قابل توجهی از درایوهای AC سود می‌برند. برتر از دمپرها و کنترل‌های روشن/خاموش، استفاده از درایوهای AC می‌تواند با کنترل چرخش موتور، مصرف انرژی را بین 20 تا 50 درصد کاهش دهد. شبیه کاهش سرعت ماشین است. به جای استفاده از استراحت، می‌توان با فشار ملایم پدال گاز، سرعت خودرو را کاهش داد.

  1. Soft Starter

یک درایو AC موتور را با ارائه توان در فرکانس پایین راه اندازی می‌کند. به تدریج فرکانس و سرعت موتور را افزایش می‌دهد تا به سرعت مورد نظر برسد. اپراتورها می‌توانند شتاب و کاهش سرعت را در هر زمان تنظیم کنند که برای پله برقی‌ها و تسمه نقاله ایده آل است تا از ریزش بار جلوگیری شود.

  1. جریان شروع کنترل شده

برای راه اندازی موتور، هفت تا هشت برابر جریان تمام بار موتور AC طول می‌کشد. درایو AC جریان راه اندازی را کاهش می‌دهد و در نتیجه موتور کمتری به عقب می‌پیچد و این باعث افزایش عمر موتور می‌شود.

  1. کاهش اختلالات خط برق

راه اندازی یک موتور AC در سراسر خط می‌تواند تخلیه عظیمی را در سیستم توزیع برق ایجاد کند و باعث کاهش ولتاژ شود. تجهیزات حساس مانند رایانه‌ها و حسگرها با روشن شدن یک موتور بزرگ خاموش می‌شوند. درایو AC این کاهش ولتاژ را با حذف برق از موتور به جای خاموش شدن از بین می‌برد.

  1. به راحتی جهت چرخش را تغییر می‌دهد

درایوهای AC می‌توانند عملیات شروع و توقف مکرر را انجام دهند. برای تغییر جهت چرخش پس از تغییر فرمان چرخش فقط به جریان کمی نیاز دارد. میکسرهای پایه می‌توانند خروجی مناسبی را به عنوان جهت چرخش تولید کنند و تعداد دورها را می‌توان با درایو اینورتر کنترل کرد.

  1. نصب ساده

درایوهای AC از قبل برنامه ریزی شده‌اند. قدرت کنترل وسایل کمکی، خطوط ارتباطی و سرنخ‌های موتور از قبل سیم‌کشی شده‌اند. پیمانکار فقط باید خط را به منبع تغذیه‌ای که درایو AC را تامین می‌کند، وصل کند.

  1. حد گشتاور قابل تنظیم

درایوهای AC با کنترل دقیق گشتاور می‌توانند از موتورها در برابر آسیب محافظت کنند. به عنوان مثال، در یک دستگاه گیر کردن، موتور به چرخش خود ادامه می‌دهد تا زمانی که دستگاه اضافه بار باز شود. یک درایو AC را می‌توان طوری تنظیم کرد که مقدار گشتاور اعمال شده به موتور را محدود کند تا از حد مجاز گشتاور بیشتر نشود.

  1. حذف اجزای محرک مکانیکی

یک درایو AC می‌تواند سرعت کم یا زیاد مورد نیاز بار را بدون دستگاه‌ها و گیربکس‌های افزایش یا کاهش سرعت ارائه دهد. این باعث صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری و نیازهای فضای کف می‌شود.

پیمایش به بالا