مواد و جنس رایج پولی تایم

مواد و جنس رایج پولی تایم

مواد و جنس رایج پولی تایم‌ (timing pulley)، با گستره وسیعی از گزینه‌های مواد که امروزه در دسترس هستند، تعیین مواد برای طراحی پولی تایم برای مهندسان بسیار سخت است. حقیقت این است که هیچ ماده کامل و یکسانی برای پولی تایم وجود ندارد. انتخاب ایده آل به نیازهای برنامه بستگی دارد. طریقه تولید پولی تایم pulley timing به دو روش عمومی رولینگ و ماشینکاری دوار وجود دارد.

سه ماده مهندسی متداول برای طراحی پولی تایم عبارت است از:

آلومینیوم

آلومینیوم یکی از رایج‌ترین مواد مورد استفاده برای طراحی پولی تایم است که در درجه اول به دلیل دوام و وزن سبک آن است. این ماده همچنین دارای استحکام کششی خوبی است و آن را برای کاربردهایی که، استفاده از پولی تایم‌هایی با ظرفیت حمل بار بالا نیاز دارند، مناسب می‌کند.
آلومینیوم همچنین در برابر خوردگی مقاوم است. هنگامی که در معرض رطوبت (یا اکسیژن) قرار می‌گیرد، یک لایه نازک اکسیدی تشکیل می‌دهد که از اکسیداسیون بیشتر و به نوبه خود از خوردگی جلوگیری می‌کند. این امر آلومینیوم را به فلز ایده آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که پولی تایم در معرض محیط های مرطوب قرار می‌گیرد.

فولاد

فولاد به طور کلی استحکام و دوام بالاتری را ارائه می‌دهد و نسبت به چندین فلز از جمله آلومینیوم مقرون به صرفه‌تر است. با این حال، به خاطر داشته باشید که فولاد سنگین‌تر (مخصوصاً 2.5 برابر چگالی‌تر) از آلومینیوم است. فولاد همچنین سخت‌تر از آلومینیوم است و به طور کلی نمی‌توان آن را بدون ترک خوردن یا تغییر شکل به همان حدود ابعادی شدید رساند.

پلاستیک

پلاستیک مزیت سبک وزن و مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم و مزیت مقرون به صرفه‌بودن فولاد را ترکیب می‌کند. در نتیجه، آنها برای کاربردهای ساده که در آن پولی تایم ممکن است در معرض سیالات خورنده، گازهای قابل احتراق و حلال‌ها قرار گیرد، ایده آل هستند.

مواد وجنس تسمه تایم

مواد تسمه‌های تایم معمولاً پلیمری لاستیکی هستند و ممکن است برای استحکام بیشتر با الیاف مصنوعی یا آلی پر شوند یا ممکن است شامل پرکننده‌های دیگری از جمله الیاف‌های فلزی و یا نخ‌های ابریشمی برای افزایش عملکرد بر اساس کاربرد فردی باشند.

واردکننده و عرضه‌کننده پولی تایم

شرکت تام باهر یکی از شرکت‌های بازرگانی واردکننده و عرضه‌کننده پولی تایم با برند باهر در ایران است، که با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. جهت خرید پولی تایم و دیگر محصولات تام باهر، به همراه کاتالوگ جامع و نقشه‌های سه بعدی، به سایت شرکت مراجعه نمایید و در صورت تمایل می‌توانید با شماره تماس‌هایی که در سایت قرار دارد، با کارشناسان و مهندسان شرکت تماس بگیرید.

اسکرول به بالا