نحوه انتخاب اینورتر مناسب

انتخاب مناسب اینورتر

برای انتخاب اینورتر مناسب باید دقت و توجه کرد زیرا، وظیفه اصلی اینورتر این است که برق DC ذخیره شده در باتری را به برق متناوب تبدیل کند تا وسایل برقی در حین قطع برق کار کند. تفاوت عمده بین اینورتر موج سینوسی و مربعی در شکل موج خروجی دریافتی از اینورتر است. یک اینورتر موج مربعی خروجی ای تولید می‌کند که بین ولت‌های مثبت، منفی و صفر سوئیچ می‌کند در حالی که یک اینورتر موج سینوسی از فیلتر برای تقریب نزدیک موج سینوسی واقعی که شبیه به شبکه مانند برق است استفاده می‌کند. بیشتر لوازم خانگی برای کار بر روی موج سینوسی طراحی شده‌اند که اینورترهای موج سینوسی ایمن تر از موج مربعی است. همچنین، اینورترهای موج سینوسی نسبتاً بی‌صدا هستند و هیچ صدای زمزمه‌ای از دستگاه‌های بار متصل مانند فن‌ها، لامپ‌ها و غیره مشاهده نمی‌شود. با این حال، اینورترهای موج سینوسی نسبت به انواع موج مربعی قیمت کمی دارند.

آنچه برای اینورتر خود نیاز دارید بستگی به این دارد که قصد دارید از آن استفاده کنید، اما برخی از ویژگی‌های استاندارد می‌توانند به راحت‌تر کردن استفاده از دستگاه‌های شما کمک کنند. چندین مدل از اینورترهای برق با پریزهای خانگی 120 ولت متناوب AC موجود هستند که برای تغذیه چندین دستگاه در یک زمان مفید هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید برای اینورترهای برق، پورت USB است. این به شما امکان می‌دهد تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های خود را با اینورتر برق شارژ کنید.

برای نیازهای سنگین مانند ابزارهای برقی سنگین یا چندین قطعه تجهیزات به دنبال مبدل برقی باشید که به شما امکان می‌دهد به راحتی باتری ماشین خود را متصل یا گیره دهید.

انتخاب اینورتر مناسب

نکات مهم هنگام خرید اینورتر

ویژگی‌های ایمنی رایجی که هنگام خرید اینورتر برق خود باید در نظر بگیرید شامل فن‌های پرسرعت برای خنک نگه داشتن دستگاه، حفاظت حرارتی و محافظت در برابر نوسانات برق است. ارتقاء کیفیت عمر، مانند هشدار باتری کم یا نشانگر LED نیز می‌تواند به شما در محافظت از باتری و دستگاه هایتان کمک کند.

کدام نوع اینورترها برای قطع مکرر برق و ولتاژ پایین مناسب هستند؟

در مناطقی که به طور مکرر برق قطع می‌شود، اینورتر ضروری است که باتری را سریعتر شارژ کند تا حداکثر پشتیبان در قطع بعدی باتری در دسترس باشد. در مناطقی که از ولتاژ ورودی پایین رنج می‌برند، جریان شارژ از اینورتر به باتری کاهش می‌یابد که باعث شارژ بسیار کند باتری می‌شود و در نتیجه زمان شارژ کل باتری را افزایش می‌دهد. بنابراین، هنگام خرید اینورتر، جریان شارژ در ولتاژ ورودی پایین و حداکثر جریان شارژ اینورتر را در نظر داشته باشید. شاکتی شارژ، اکو ولت نئو و اکو وات رپید اینورترهای شارژ سریع باتری هستند.

پیمایش به بالا