نکات مهم هنگام خرید اسپیندل موتور

خرید اسپیندل موتور

برای خرید اسپیندل موتور اندازه‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و هریک از آنها نیازهای مختلفی را برآورده می‌کنند. در این مقاله، ما نکاتی از انتخاب موتورهای اسپیندل برای روتر CNC را گردآوری کرده‌ایم. از آنجایی که گزینه‌های زیادی وجود دارد، ما بهترین‌ها را بر اساس موارد زیر شناسایی کرده‌ایم:

  • تطبیق پذیری

موتورهای مختلف قادر به انجام وظایف مختلف هستند و ایده آل‌ترین موتورها، موتورهایی هستند که بالاترین سطح تطبیق پذیری را دارند. این بدان معنی است که اسپیندل‌ها  می‌توانند کارهای ظریف مانند حکاکی ظریف و همچنین کارهای سنگین مانند برش مواد متراکم را انجام دهند. تطبیق پذیری موتور اسپیندل قطعا یکی از مهم ترین ملاحظات است.

  • نسبت قیمت به کارایی بالا

وقتی یک موتور اسپیندل را برای روتر CNC خود انتخاب می کنید، می خواهید مطمئن شوید که بیشترین فواید را به دست می آورید.

  • لوازم جانبی

تعداد کمی از این موتورهای اسپیندل شامل لوازم جانبی متعددی همراه با خرید شما هستند. این چیزی است که هنگام انتخاب موتور باید در نظر گرفته شود زیرا خرید یک موتور اسپیندل و یک درایو کنترل کننده سرعت فرکانس متغیر (VFD) در یک بسته اغلب به طور قابل توجهی ارزانتر از خرید جداگانه درایو و اسپیندل است.

خرید اسپیندل

نکات مهم برای انتخاب اسپیندل موتور

هنگام انتخاب اسپیندل موتور، سرعت چرخش مورد نیاز (RPM)، توان نامی (کیلووات) و گشتاور نامی (Nm) را حتماً تعیین کنید. برخی از ویژگی‌های کلیدی را که باید در هنگام انتخاب بهترین موتور اسپیندل برای کاربرد خود در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • اندازه

موتورهای اسپیندل در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

  • خنک کننده

موتورهای اسپیندل باید بتوانند ساعت‌ها کار کنند، بنابراین باید بتوانند به نوعی دمای مناسب خود را حفظ کنند. گزینه‌های خنک کننده با هوا و خنک کننده با آب را می‌توانیم در نظر بگیریم که خنک کننده با آب موثرتر و ماندگارتر است.

موتورهای آب خنک معمولاً گران‌تر هستند و به پمپ، شیلنگ‌ها و تجهیزات دیگری نیاز دارند که گاهی اوقات شامل آن نمی‌شود. رایج‌ترین پمپ‌ها شناور هستند، به این معنی که باید پمپ را در وان آبی قرار دهید. هرچه حجم آب بیشتر باشد، توانایی بیشتری برای عملکرد به عنوان هیت سینک دارد و موتور شما خنک‌تر کار می‌کند. در صورتی که فضای کافی در دستگاه خود برای یک وان یا مخزن آب ندارید این را قبل از خرید یک موتور اسپیندل آب خنک در نظر داشته باشید.

  • ورودی برق و سبک کنترل

موتور اسپیندل ایده آل قادر به طیف وسیعی از سرعت‌ها است و سرعت از طریق کامپیوتر کنترل می‌شود. این معمولاً از طریق یک کنترلر سرعت VFD انجام می‌شود. VFD ها به قیمت یک موتور اسپیندل می‌افزایند، بنابراین ما تعدادی موتور مدولاتور پهنای پالس (PWM) را نیز گنجانده‌ایم. یک PWM معمولاً با دست کنترل می‌شود و هزینه بسیار کمتری نسبت به VFD دارد.

جایگزین دیگر، روتر نجاری است که دارای صفحه کنترل سرعت دستی داخلی یا PWM داخلی ارزان قیمت است. این‌ها مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها هستند.

نیازهای ورودی برق نیز بین مدل‌ها متفاوت است. برخی از VFD ها برق متناوب را مستقیماً از یک پریز و برخی دیگر نیاز به برق DC دارند. موتورهای PWM معمولا DC هستند، به استثنای روترهای PWM نجاری که گاهی اوقات به AC نیاز دارند.

  • اندازه کلت

کولت، محل اتصال انتهای شفت موتور است. یک کولت سری بزرگتر می‌تواند ابزارهایی با اندازه بزرگتر بپذیرد اما حجیم‌تر نیز خواهد بود. به عنوان مثال، شما نیازی به استفاده از فرز انتهایی 3/4 اینچی در حکاکی رومیزی خود ندارید، بنابراین به یک کولت بزرگ نیاز نخواهید داشت.

  • قیمت

بدیهی است که قیمت در انتخاب موتورهای اسپیندل نقش زیادی دارد. قیمت معمولاً ترکیبی از تمام فاکتورهای بالا است.

اسکرول به بالا