کاربرد موتور اسپیندل

کاربرد موتور اسپیندل

اسپیندل موتور با کارایی بالا، محکم و قابل اعتماد برای بسیاری از زمینه‌های کاربردی تولید می شوند ودر شرایط مهم برای ساخت، مقرون به صرفه هستند. بسته به وظیفه ماشینکاری، مهم است که بتوان از طیف گسترده‌ای از ابزارهای مختلف مطابق با قابلیت‌های عملکرد آنها استفاده کرد:

  • ابزارهای بزرگ نیاز به عملکرد دقیق در سرعت‌های نسبتا پایین دارند.
  • ابزارهای کوچک اغلب با نیازهای عملکرد نسبتاً پایین، کار می‌کنند.

اسپیندل‌های پرسرعت BAHER می‌توانند این نیازها را تا حد زیادی با یک طراحی اسپیندل پوشش دهند. آنها گشتاور بالایی را بر اساس اندازه خود ارائه می‌دهند و عملکرد ماشینکاری دقیق را حتی در سرعت‌های پایین‌تر ممکن می‌کنند.

این امر توسط موتورهای آسنکرون و سنکرون که مخصوصاً برای این کاربرد طراحی شده‌اند و همچنین از طریق خنک کننده کارآمد اسپیندل امکان پذیر می‌شود. موتورها دارای چگالی توان بالا و راندمان خوبی هستند.

اسپیندل موتورها در صنعت برای انجام عملیات‌هایی مانند فرز، حفاری، سنگ زنی و ضربه زدن استفاده می‌شود. می‌توان از آنها برای ماشینکاری موادی مانند آلومینیوم، برنج، کاربید، شیشه، پلاستیک، چوب، تیتانیوم و فولاد سخت شده استفاده کرد.

 

مزیت‌های مهم موتور اسپیندل
کاربرد اسپیندل موتور

مزایای اسپیندل موتور

از جمله مزیت‌های مهم موتور اسپیندل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه کوچک
  • مصرف برق کم
  • قابلیت اطمینان بالا (از جمله توانایی هزاران ساعت کارکرد و تحمل هزاران چرخه استارت و توقف بدون خرابی)
  • حداقل لرزش
  • خروجی حرارت کم و حداقل نویز خروجی

یکی از اجزای حیاتی برای کاهش لرزش شفت همراه با ارتعاش و صدا، بلبرینگ‌ها هستند. اسپیندل موتورها مدت‌هاست که از بلبرینگ‌های ساچمه‌ای استفاده می‌کنند که از گلوله‌های فلزی کوچکی تشکیل شده‌اند که در یک ساختار حلقه‌ای فلزی در اطراف محور اسپیندل موتور قرار گرفته‌اند. با این حال، در چند سال گذشته انتقالی به یاتاقان‌های دینامیک سیال صورت گرفته است که در آن گلوله‌های فلزی با روغنی با ویسکوزیته بالا جایگزین می‌شوند و در نتیجه تماس فلز با فلز از بین می‌رود. از مزایای آن می‌توان به کاهش بیشتر صدا، طول عمر بیشتر و هزینه کمتر اشاره کرد.

اسکرول به بالا