اسپیندل موتور چیست؟

اسپیندل موتور چیست؟

در ساده‌ترین شکل، یک موتور اسپیندل، از یک اسپیندل(دوک) و یک موتور تشکیل شده است. برای حرکت دادن هر چیزی معمولاً به یک موتور نیاز است.

اسپیندل موتور یک اسپیندل مستقیم است که در داخل  موتور معمولاً یک موتور اسنکرون سه فاز است، در اینجا، روتور به طور مستقیم بر روی شفت اسپیندل نصب می‌شود. گرمای ناشی از تلفات توان بالا تا حدی از طریق مایع خنک کننده یا گاهی اوقات از طریق هوای خنک روی استاتور پخش می‌شود.

موتور اسپیندل یک موتور الکتریکی کوچک، با دقت بالا و با قابلیت اطمینان بالا است که برای چرخاندن شفت یا اسپیندل استفاده می‌شود که پلاترها در یک هارد دیسک (HDD) روی آن نصب می‌شوند.

اکثر موتورهای اسپیندل HDD صفحات را با سرعت ثابتی از 3600 تا 7200 RPM می‌چرخانند. دقت سرعت چرخش با استفاده از مدار حلقه فیدبک حفظ می‌شود.

موتور اسپیندل چیست؟

موتور اسپیندل CNC چیست؟

موتورهای اسپیندل برای CNC موتورهای الکتریکی با سرعت بالا هستند. اسپیندل‌های CNC با بسیاری از دستگاه‌های روتر صنعتی 3 و 5 محوره ، ماشین‌های فرز CNC و ربات‌ها سازگار است. موتورهای CNC در کارخانه‌های تولیدی که برش پلاستیک، چوب، فلز، فوم و مواد کامپوزیت را انجام می‌دهند استفاده‌می شود.

آیا اسپیندل بهتر از روتر است؟

اسپیندل بسیار بی‌صداتر از روتر کار می‌کند. همچنین همراه با VFD کار می‌کند که کنترل سرعت بسیار دقیق و بصری‌تری را ارائه می‌دهد.

اسپیندل با هوا خنک یا اسپیندل آب خنک، قطعات اصلی دستگاه روتر CNC است، موتور اسپیندل به عملکرد کیت روتر CNC شما مربوط می‌شود، ما باید به نحوه انتخاب، استفاده و نگهداری از اسپیندل روتر CNC توجه کنیم.

اسپیندل موتورها از سختی پیچشی با درجه بالایی مشخص می‌شوند و معمولاً طراحی تسمه‌محور یا چرخ دنده‌ای دارند. بسته به قطر اسپیندل، اسپیندل‌ موتور با یاتاقان‌های غلتکی در حال حاضر می‌توانند به حداکثر سرعت بیش از 30000 دور در دقیقه برسند، در حالی که اسپیندل‌ موتورها با یاتاقان‌های هوا به سرعت تا 120000 دور در دقیقه می‌رسند. علاوه بر این، حداکثر گشتاور تا 750 نیوتن متر نیز قابل دستیابی است.

بنابراین نحوه انتخاب اسپیندل به شدت تحت تأثیر هدف استفاده از اسپیندل قرار دارد. از موتورهای سنکرون و آسنکرون استفاده می‌شود.

در نتیجه ساخت و ساز و یکپارچه سازی سیستم بسیار فشرده، واحد اسپیندل کامل را می‌توان به سرعت جایگزین کرد. با این حال، سطح بالای یکپارچگی این خطر را ایجاد می‌کند که اگر یک جزء مانند موتور، سیستم گیره یا سیستم نصب خراب شود، می‌تواند منجر به خرابی کامل سیستم اسپیندل شود.

گرمایش روتور هنگام استفاده در تولید باید به دقت رعایت شود. در حین کار، اتلاف توان موتور سه فاز منجر به دماهای بالا در اسپیندل، یاتاقان‌ها و محفظه می‌شود و اتلاف آن بین روتور و محفظه می‌تواند بسیار دشوار باشد. این منجر به تغییر شکل‌های حرارتی می‌شود (امتداد شفت دوک)، که باعث کاهش دقت کار و عمر مفید یاتاقان‌ها می‌شود. به همین دلیل، برخی از ماشین‌ها در کارخانه به سنسور موقعیتی مجهز می‌شوند تا اثرات حرارتی روی دقت را بتوان در محدوده‌ای از طریق سیستم کنترل ماشین متعادل کرد.

پیمایش به بالا